Sobre el nostre Grup Experimental Plurilingüe (GEP), ara Impulsor (GIP):
L’enfocament d’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres – abreviat com AICLE o CLIL (Content and
El multilingüisme es troba en el centre de la constitució de la identitat ciutadana. La impartició d’assignatures dels diferents nivells educatius en llengua estrangera va començar a ser promocionada arran de la demanda de noves metodologies per l’aprenentatge de les llengües que va formular el Pla D’Acció 2004-2006, instaurat per la Comissió Europea l’any 2003, en seguir les recomanacions de diferents entitats com el Consell d’Europa i el Consell d’Educació (Espinet, González, et al., 2015). Diversos estudis ressalten la validesa de l’AICLE per fomentar la cohesió social i promoure la col·laboració entre l’alumnat en tasques cooperatives (veure, per exemple, Fuentes & Hernández, 2011; Fuentes, 2013).
Des del nostre centre, hem aplicat aquest enfocament principalment a les matèries d’Educació Física (1r d’ESO) i Música (3r d’ESO), amb presència puntual també a altres matèries i cursos.
Espinet, M., González, N., Junyent i Pubill, M., Masats, D., Moore, E., Valdés, L., & Marbà, A. (2015). CLIL FAQs. Disponible a: http://ddd.uab.cat/record/
Eurydice (2006). Content and Language Integrated Learning (CLIL) at School in Europe. Brussels:Eurodyce European Unit. Disponible a: http://eacea.ec.europa.eu/
Fuentes, M.A. & Hernández. E. (2011). From “This is impossible” to “I will make the standard higher”: A close look at interaction in the CLIL classroom. Bellaterra journal of teaching and learning language and literature. ISSN 2013-6196. Vol. 4 (2), pp. 17-36. Disponible a: http://revistes.uab.cat/
Fuentes, M.A. (2013). What do students talk about? The relevance of content-focused and non-content-focused talk types within peer-interaction CLIL tasks. Revista de Lengua para Fines Específicos. ISSN 1133-1127, 19, pp. 80-108. Disponible a: http://www.webs.ulpgc.es/